Návrh zákona dovoluje výrobcům automobilů vypustit 25 000 autonomních vozů. Jakmile budou moci prokázat, že ovládání automobilů pomoci AI je přinejmenším stejně bezpečné jako s lidskými řidiči, zvýší se toto číslo na 100 000. To by mohlo potenciálně umožnit, aby se během několika let dostaly na americké silnice miliony autonomních vozidel.
Za licence a registrace autonomních vozidel budou i nadále zodpovědné jednotlivé státy. Začátkem tohoto roku vydaly Ministerstvo dopravy USA a Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) dokument s řadou bezpečnostních pokynů pro výrobce. V pokynech obě organizace vyzvaly státní vlády, aby zbytečně přísně neregulovaly průmysl v obavě, že by takovýto postup mohl bránit pokroku. Dokument také obsahuje federální postoj k tomu, jak by státy měly využívat dobrovolná doporučení: NHTSA důrazně vyzývá státy, aby kodifikovaly tyto dobrovolné pokyny (tj. začlenily je do státních zákonů) jako právní požadavek pro všechny fáze vývoje, testování nebo zavádění ADS (Autonomous Driving Systems). Tím, že umožní regulovat bezpečnostní aspekty a aspekty výkonu technologie ADS samotné, pomohou se vyhnout konfliktním federálním a státním zákonům a předpisům, které by mohly zbytečně bránit nasazení těchto technologií.
Pokud jde o výrobce, vstoupila do segmentu samořídicích aut řada hráčů, včetně několika významných technologických společností, jako např. Google. Nicméně nedávná studie naznačila, že v závodech rozvoje autonomních vozidel poráželi technologické společnosti tradiční výrobci automobilů, jako jsou Ford a GM.